Toronto

25 mei 2019 - Toronto, Canada

De wekker ging vanmorgen om 04:30 u. Vroeg zat voor het vakantiegevoel. Gijsbert stond tegen vijven al voor de deur om ons weg te brengen. De polder zag er weer mooi uit vanmorgen met wat laaghangende mist boven de weilanden. De eerste donkere wolk kwam bij het inchecken op Schiphol. Het vliegtuig was tot de laatste plaats gevuld. En de ANWB had zijn leden als een soort van groepsreis geboekt, waardoor we geen plekje naast elkaar in het vliegtuig kregen. Had zelf een mooi plekje bij het raam met uitzicht op een vleugel waar nauwelijks langs heen te kijken was. Wilma zat een rijtje verder naar achter langs het gangpad. Plekje ruilen lukte niet dus 8 uur gescheiden doorgebracht. In de regen geland en na een tijdje gewacht te hebben met een shuttlebus naar het hotel. Het Sandman hotel zou gelet op zijn naam een goede nachtrust garanderen. Hij ligt wel aan het eind van de startbaan maar daar schijn je aan te wennen. Luxe boel in het hotel, is meer een appartement, met kamer, keuken, badkamer en nog een ruime slaapkamer. Twee tv's wasmachine, wasdroger, natuurlijk een strijkplank, het is bijna net als thuis. Weer snel terug naar de luchthaven met de shuttle en vandaar met de trein naar Union station downtown gegaan. Naast de CN tower uitgestapt. Het begon gelijk weer gezellig wat te regenen. Het was er flink druk, de Toronto bleu Jays (sorry Gerrit)  speelden een wedstrijd in het naastgelegen stadion.  Het werd droog de zon kwam door dus wij in bus met een open dak een sightseeing toer door Toronto. De bankjes eerst even afgedroogd we zaten als een vorst. Het is een stad met oude gebouwen en veel hele hoge gebouwen van allerlei vormen. Na driekwart van de rondrit kwam er een rolwolk aan die met wat bliksemschichten er serieus uitzag. Wij ons net op tijd naar beneden in de bus verplaatst waarna het onweer losbarstte. Het water kwam met bakken uit de hemel en spoelde door de bus heen. Laatste deel van de toer niet zoveel meer gezien. Hierna zelfde weg weer terug naar het hotel. De shuttlebus had hoewel deze een gesloten dak had ook een vochtprobleem. Liepen allebei een natte broek op op de kletsnatte bank van dit busje. 's avonds mijn eerste zalm(moot) gevangen. Op een bedje van rijst en een paar boontjes die door een koekenpan waren gegleden was het goed te doen.  Ondanks dat het inmiddels 02:30 u Nederlandse tijd was smaakten ze goed. Op de hotelkamer brief gehad dat we morgen om 10:00 u worden opgehaald door de camperverhuurder.