Earl Rowe Provincial park

14 juni 2019 - Earl Rowe Provincial Park, Canada

Het verkeerslawaai was vannacht wel aanhoudend. Met de telefoon metinkje gedaan, in mijn bedje een laeq van 55,8 piek van 63,1. Gelukkig begon voor achten de grasmaaiermeneer weer waardoor het geluid van de highway weer wat naar de achtergrond raakte. Ineens werd het een stuk stiller. Het verkeer kwam tot stilstand. Bleek de er een paar honderd meter verderop een ongeval was gebeurd. De stilte was van korte duur. Eerst een aantal sirenes van hulpverleners en daarna twee helicopters. Eentje landde nabij het ongeval en de ander heeft een uurtje rondjes boven ons gevlogen. Qua geluid mijn portie weer gehad. Wij hoefden de highway alleen maar over te steken. Toen wij vertrokken stond alles nog steeds stil. In Cookstown bij de Foodstore de laatste inkopen gedaan. Daarna reden we door Nicolston en Alliston, twee leuke Engels aandoende plaatsjes. Wilde nog bij een bakerie langs in Alliston, maar daar bleek het parkeren van zo'n slagschip toch wat lastiger. De bakerie maar achter ons gelaten. Gelijk na Alliston waren we alweer op het provinciale park Earl Rowe. Daar eerst weer een plek gekregen waar de elektriciteitspaal veel te ver weg stond. Weer even terug en toen een plek gekregen die mijn snoertje wel haalde. Het valt op de plek erg mee met de muggetjes ze zijn er wel maar een per kwartier vinden wij inmiddels zeer acceptabel. Eerst even een hengeltje in de rivier uitgegooid en twee visjes gevangen. Deze weer teruggezet. In de middag de look out trail gelopen. Was een mooie wandeling maar toch nog een klein dingetje. Een betere naam voor deze trail is "Look out for THE mosquito's trail" na een paar honderd meter werd het bos wat natter en zaten weer hele legioenen op ons te wachten. Ik ben maar achter Wilma gaan lopen kon ik de muggen een beetje wegslaan. Aan de bulten op haar rug te zien was ik minimaal drie keer te laat. Zelf ook nog een keer of vijf te laat geweest met het elimineren van zo'n beest. Ze steken voordat ze gaan zitten lijkt het wel. Maar weer even genoeg over die kleine plaaggeesten. Het was een mooi uitkijkpunt waar het lekker waaide dus muggenvrij. De terugweg was niet veel beter. Het kampvuur aangestoken en aan het eind van de middag de barbecue. Twee maïskolven en een lap biefstukachtig vlees medium rare geroosterd. Smaakte weer prima. Het was een prachtige dag vandaag, de voorspelling is dat het vannacht gaat regenen en niet meer ophoudt voordat we thuis zijn. Laten we hopen dat ze er hier ook wel een naast zitten.

1. Gerda:
    16 juni 2019
    Wilma en Gerrit Ik hoop dat het idd.droog blijft overdag , s’nachts is niet zo erg.Maar wel beter opletten Gerrit voor de muggen bij Wilma.
    Wij wensen jullie nog veel wandel plezier.