KOA Cookstown

12 juni 2019 - Cookstown, Canada

Vanmorgen vroeg wakker vanwege een niet aflatend aantal muggen dat op mijn bloed uit was. Het begon gisterenavond al. We zaten net een potje te jokeren toen de ene mug na de andere langs kwam. Had er toen al zo'n dertig naar de muggenhemel geholpen. Alles zit dicht met horren. Joost mag weten waar al die krengen vandaan komen. Het lijkt wel of ze met hun snuitje vooruit volgas op het hor aan vliegen, even de vleugeltjes in, en binnen. Ik hoopte ze dan ook allemaal te hebben maar tegen het krieken van de dag bleek het tegendeel. Maar er was ook goed nieuws de dag begon met een zonnetje. Na het ontbijt nog de vuilwatertank geleegd en wat schoon water ingenomen. Hadden vandaag Bass Lake Provincial Park op de planning staan. Een goede 70 km westwaarts. Halverwege kwamen we langs KirkField Lift Lock. Een soort van sluis maar dan een beetje anders. Hier wordt de boot in een bak met water gevaren waarna het geheel. Met bak en al een meter of tien omhoog of omlaag wordt gebracht. Twee van die liften naast elkaar. Was helaas geen boot in de buurt om de werking te demonstreren. Bij Bass Lake was de receptie gesloten, konden er wel terecht maar moesten dan contant geld in een envelopje doen. Ik had zoveel dollars niet meer contant, dus maar weer door naar de volgende. Bij vriend Tim Hortons nog een bakkie gedaan, hadden daar dit keer geen WiFi. Toen maar besloten om bij de KOA camping in Cookstown te gaan staan. Een vriend van ons is altijd helemaal lyrisch over KOA campings. Strategisch gelegen op korte afstand van de snelweg. Was plek zat kregen plekje 9 in een rijtje van 35. Rest van de middag lekker in de zon zitten lezen. Zowaar nauwelijks muggen hier! Beetje geluidhinder ondervonden van de grasmaaier, deed grondig zijn werk reed bijna mijn deur eruit. Voordeel was dat je de snelweg niet hoorde. Nadeel was dan weer dat je elkaar niet kon verstaan. Nog een rondje over de camping gewandeld, je kan hier geen kant op. Terrein is aan drie zijden afgesloten en aan de voorkant kan je de snelweg op. Viswater hebben ze hIer niet. Morgen naar Earl Rowe, daar hebben we 10 dagen geleden ook een nacht gestaan. Dit park ligt het dichtst bij de camperverhuurder. De weersverwachtingen voor de komende dagen zijn niet zo best qua zon. Het wordt groeizaam weer.

1. Linda:
    12 juni 2019
    Wellicht een goede tip tegen de muggen, niet bij een meer gaan staan 😇 Oftewel of vissen en mugjes of niet vissen en geen mugjes.
  2. Gerrit:
    12 juni 2019
    KOA campings hebben over het algemeen goede voorzieningen en vaak ook zon. Ik ben het helemaal met Linda eens. Je zult keuzes moeten maken en ja...soms ben je dan een paar dollar meer kwijt. Het scheelt in ieder geval een hoop jeuk en vis...genoeg te vinden in de Walmart.