Balsam Lake Provincial park

10 juni 2019 - Balsam Lake, Canada

Vannacht stonden we best wel schuin met als gevolg dat ik bijna mijn bed uit rolde. En wat erger is de koelkast er mee is opgehouden. Twee dagen vlees lagen netjes ontdooid op ons te wachten. ook waren een aantal muggen de hele nacht aan het klieren. Er allebei nog een paar bulten bij. Pluk de dag, om 06:15 uur eruit om de betere visplek te proberen. Ving vanmorgen drie verschillende soorten vissen die een ding met elkaar gemeen hadden. Het formaat was van allen beneden dan wel rond de 10 cm. ook hier waren een stelletje Ijsduikers paraat om erop toe te zien dat hun visgronden niet te veel werden verstoord. Probleem was het vinden van aas. Ik vond wel wormen, maar die waren zo klein dat ze nauwelijks aan het haakje wilde.Rond 08:30 uur hield ik het weer voor gezien en na het ontbijt nog even de vuilwatertanks geleegd en weer vertrokken. Onderweg zuidwaarts eerst bij een LCBO gestopt om nog een six pakje en een flesje wijn te halen. Daarna nog bij een Foodstore langs voor nog wat levensmiddelen en bij Tim Hortons voor een bakkie koffie met een beetje WiFi. In de zon aanbeland in Balsam Lake Provincial park waar ik een premium plaats kreeg aangewezen. Waarom premium, God mag het weten, alleen stroom, geen water, geen afvoer en drie keer steken om erop te komen. Ik vrees dat het premium alleen in de prijs is terug te vinden. Nu we toch premium stonden er gelijk maar een bakje regenwormen bij aangeschaft met de hoop dat je met dikkere wormen ook dikkere vissen vangt. Wormen staan nu naast de sla in de koelkast. Je moet ze koel bewaren.
Met de vogeltjes is het hier matig.  Ik heb de afgelopen twee weken, nadat we de kust van het Erie meer hebben verlaten geen zwaluw meer gezien. Ik denk dat ik weet hoe dat komt. Er zijn hier zo verschrikkelijk veel muggen dat de hele populatie waarschijnlijk aan obesitas is overleden. Bij het Balsam Lake ging het vissen als een speer ik ving er een stuk of 15. Met de eerste worm had ik er al acht. Allemaal baarzen maar de maat is matig. Er toch maar drie als vrijwilliger aangewezen om op de barbecue als snackje te fungeren. Voordeel is wel, je wordt er niet dik van. S'avonds buiten gegeten, het aantal muggen was te overzien. Maar na de afwas hadden ze zich weer gehergroepeerd en zijn we weer naar binnen gevlucht.

1. Gerrit:
    11 juni 2019
    Ik moet zeggen...het klinkt als een verschrikkelijke vakantie..🙀...muggen, muggen, muggen, teken 🤭, muggen, muggen en geen of ondermaatse vis. Ik hoop dat jullie het samen leuk hebben 😜.