Sleepy Hollow campground Haliburton,

9 juni 2019 - Haliburton County, Canada

Uitgeslapen. Na het ontbijt het verlengsnoer weer ingeleverd en gelijk even gecheckt of het visje wat ik gisteren had gevangen, een Rock Bass geen verzamelnaam was voor de Smallmouth Bass en de Largemouth Bass samen. Op deze laatste twee is de visserij tot de vierde zaterdag in juni gesloten. Ik vreesde al een grove schending van de rechtsorde te hebben gepleegd, door er een op de barbecue gelegd te hebben. Maar gelukkig het zijn drie verschillende soorten en mijn visje mocht gewoon op de barbecue. Volledig gerustgesteld ons weer naar het visitorcentrum begeven, ligt daar om de hoek om nog even van de WiFi gebruik te maken. Gelijk een poster met alle vissoorten op de foto gezet zodat ik, mocht ik nog wat vreemds vangen, in ieder geval na kan kijken wat het is. Vervolgens in het theater plaats genomen om de film van het park van 12 minuten bekijken. Wij zaten al een minuut of 10 in het theater naar wolvengejank te luisteren toen ik toch maar even bij de receptie ben gegaan om te vragen of ze de film wilde starten. "Oh, I Am really sorry",  zei de mevrouw van de receptie en de film werd alsnog gestart. Ik kan de komende jaren geen wolf meer horen. Na de film en een bakje koffie zijn het Algonquin park aan de oostkant weer uitgereden en vervolgens zuidwaarts getrokken, met als bijkomend doel wat verwijderd te raken van muggen, black flies en andere ettertjes. Het eerste park dat we op de planning hadden was er niet. In ieder geval niet gezien. Dan naar een volgende wat aan de criteria van viswater langszij voldeed. Na zo'n 150 km de muggen achter ons gelaten en op de Sleepy Hollow campground terecht gekomen. Gelijk naast een meer. Staan weer op het gras een beetje schuin naar voren. Maar het feit dat je naar buiten kan lopen zonder gelijk opgevreten te worden is toch wel een prettige ervaring. Wel af en toe nog een black fly maar die zijn niet zo snel. Ze bijten wel venijnig. Vanmiddag en begin van de avond in het meer staan vissen. Wilma heeft lekker in de zon bij zitten bruinen. Het is lang ondiep aan de kant dus het water een stukje ingelopen om het diepere gedeelte te kunnen bereiken. De vangst was matig. Een baars(je) waar de barbecue niet voor aan gaat. Deze weer teruggezet.
Vanavond het nog even geprobeerd, is wel lekker water om in te staan, verzacht de jeuk van de muggenbeten een beetje. Niets gevangen. Toen ik terugliep kreeg ik een tip. Aan de andere kant van het strand moet ik het eens proberen, daar was het 5 a 6 voet diep en was het begroeid. Zou je grotere baarzen kunnen vangen. Met name die waarop de visvangst gesloten is. Net nog een heel klein zwart vliegje in de camper geëlimineerd. Leverde een enorme bloedvlek op, en ik vrees dat ik weet wie zijn bloed het was.

1. Clazien:
    9 juni 2019
    Ik zou het bij een stuk🥩of🍔🍟houden.
  2. Linda:
    9 juni 2019
    Alvast een toepasselijk verhaaltje voor het slapen gaan: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/The_Legend_of_Sleepy_Hollow
  3. Joke:
    9 juni 2019
    Leuk bootje bij jullie camper. Zonder meerprijs zeker😂😂😂