Canisbay Lake in Algonquin Provincial park

6 juni 2019 - Sproule Township, Canada

Vanmorgen op tijd op, want Wilma wilde haar haartjes wassen voordat de buurman er met zijn verlengsnoer vandoor zou gaan. Voor de föhn heeft ze een stroom nodig.  Ik in die tijd naar de Big Bend Outlook gewandeld. Mooi uitzicht met weer een regiment muggen. Hierbij het muggennet over mijn kop getrokken om niet lek gestoken te worden. Na het ontbijt ons boeltje weer gepakt en het verlengsnoer weer teruggebracht. Buurman zei nog een dag te blijven om te vliegvissen.dat had hij gisteren ook mogen melden. Nou ja, pluk de dag. Eerste stop in Huntsville om boodschapjes te doen, te tanken en bij Tim Hortons op de koffie te gaan. Het begon al snel te regenen en het werd vandaag ook niet meer droog. Naar het oosten gereden, daar het eerste hert levend en wel op de weg gespot. Veel borden waarop je wordt gewaarschuwd voor Elanden op de weg. We hebben er tot op heden totaal nul gezien. Ons bij de ingang van het Algonquin Provincial park gemeld. Kregen daar de krant van het jaar met de nodige informatie mee en de 'goede' visstekken en beschikbare campings werden aangekruist. Bij het Smoke Lake nog even een hengeltje uitgegooid. daar was niemand te bekennen zelfs geen vis. Na een kwartiertje weer doorgereden naar de Canisbay Lake camping en daar een nachtje geboekt. Waren niet de enige, maar dat scheelt niet veel. camper geplaatst en mijn visspulletjes gepakt om bij het totaal verlaten Canisbay Lake de volgende poging te doen. Het regende lekker door. Langs de toegangsweg lagen wat keien in de berm waaronder ik zowaar twee regenwormen tegenkwam. Die twee waren dus de Sjaak. Op het meer dreven twee ijsduikers rond die druk bezig waren met vissen. Conclusie: "Hier zit vis".  Was wel een klein probleempje het leek het Henschotermeer wel. Twintig meter van de kant was het nog amper 25 cm diep. Zware dobber eraan en deze een flink eind het meer opgooien. Hierbij de eerste worm kwijt geraakt. Toen had ik nog één worm, die weer aan de haak gedaan. Zonder bril valt dat nog niet mee, had mijn duim bijna tot aas bevorderd. Toen links op het meer nog eens geprobeerd beetje langs wat gras in het water. En warempel ik ving een baars. Leek totaal niet op de vissen die ik in de bladen van het park allemaal zie staan. Het was een vis dat wel, maar hij kwam qua lengte wel zo'n 20 cm te kort. Dit baarsje op de foto gezet, er zal immers vast wel iemand om bewijzen vragen. Met dezelfde worm daarna nog drie baars(jes) gevangen waarvan er een zo klein was dat het mijn verbaasde dat hij zijn bekje om het haakje had gekregen. Die twee Ijsduikers konden het kennelijk niet hebben dat ik zo succesvol was, één Ijsduiker dook onder en zwom vlak voor mij langs, maakte een bochtje onder water langs de plek waar ik die vier baarsjes had gevangen, en toen was het feest weer voorbij.  Nog een keertje ingegooid maar de worm was op, ik was inmiddels drijfnat en geloofde ik het verder wel weer vandaag. Op de terugweg nog een tiental wormen opgezocht voor morgenochtend. Nog wat keutels van een hele grote geit tegen gekomen. Mijn cameraatje vanavond maar eens installeren als het tenminste een beetje droog wordt. In de camper de kachel opgestookt, koude botten gekregen.