Mew Lake

6 juni 2019 - Mew Lake Campground, Canada

Het heeft bijna de hele nacht gegoten, tegen vijven werd het weer droog. Om 8:00 u op om nog even te vissen en wat foto's te maken. Het meer was nog uitgestorven en ook de twee Common loons waren er niet. De muggen waren er wel, me daarvoor ingesmeerd met DEET en mijn horrengaas over het hoofd getrokken. Wisten ze me toch nog te steken. Hengeltje ingegooid en al snel weer een paar kleine Baarsjes gevangen. Toen kwamen die twee Common loons (ik dacht dat ze bij ons Ijsduikers heten) er weer aan om de boel is lekker te verkloten. Zwommen weer voorlangs, recht over de plek waar ik snel beet had. Heb ze toen maar op de foto gezet. Het is net als de stadsreigers in Nederland, ze komen graag bij je zitten in de hoop een visje te krijgen.  Ben maar gestopt want ik wil die beesten niet aan mijn haakje hebben. Was inmiddels weer ruim een uur verder, terug naar de camper waar Wilma het ontbijt al klaar had. Na de afwas vertrokken. Een paar km verderop weer geparkeerd om de Track en Tower trail te lopen. Een wandeling van 7,5 km door het bos, die als moeilijk is aangeduid. Mooi wandeling langs snel stromend water een spoorlijn en grote spoorbruggen die er niet meer zijn, een hotel dat er niet meer is, een uitkijktoren die er niet meer is en een compleet gekapt bos van rond 1890 dat weer helemaal terug is. Was hier en daar wat klimmen en het pad was soms onbegaanbaar waarbij we in de breedte wat moesten uitwijken. Mooi uitkijkpunt over het Cache Lake waar we nog twee Nederlanders en een Belg tegenkwamen. Met de muggen viel het gelukkig mee, zolang je maar blijft lopen.
Na deze wandeling nog een paar km gereden naar de Mew Lake campground. Ons daar gemeld, plekje aan het meer gekregen. Gevraagd of ik er mocht vissen, mocht wel maar volgens haar zat er geen vis. Alleen hele kleintjes zoals ze deze tussen duim en wijsvinger aanduidde. Ook geen poging gedaan, er staan teveel bomen en struiken om fatsoenlijk in te kunnen gooien en het meer is de eerste meters maar een paar decimeter diep. Rest van de middag een tukkie gedaan.