Earl Rowe

3 juni 2019 - Earl Rowe Provincial Park, Canada

Earl Rowe

Vanmorgen St Jacobs country door gereden. Volgens het ANWB boekje is dit tien minuten ten noorden van de kleurloze dubbelgemeente Kitchener-Waterloo. Een gebied waar nog Mennonieten leven. Tussen de auto's door vijf (Old order) zwarte koetsjes met soms hele gezinnen erin tegen gekomen. Maar je ziet de dames in de Mennonieten kledij ook gewoon uit een auto komen en bij Tim Hortons aan de koffie gaan. Vind het wat gênant om deze mensen, al dan niet gevraagd, op de foto te zetten dus mocht je nieuwsgierig zijn, kan je ze googelen. Vandaag weer landbouw gebied en een stuk bos doorkruist. We kwamen ook weer wat hoger met mooie vergezichten over het Canadese land. In het Provincial park Earl Rowe neergestreken op de blauwe reiger loop. Een plekje nabij de (volgens mij nagenoeg visloze) Boyne rivier. Plekje ingenomen en hengeltje opgezocht. Was een mooi plekje nabij de rivier. In de rivier was behoudens stromend water en wat vogels geen leven te bespeuren. De beroemde maïskorrels van de vorige vissessie ingezet maar er was gewoon geen vis. Ik had mijn doosje met visspulletjes op een paaltje naast mij gezet. Na een minuut of tien toen ik het alweer voor gezien hield zaten er wel honderd kleine mieren in mijn visdoos. Die beesten huizen in die paal en dachten uitbreiding van woonruimte te hebben gekregen. Was best nog wel een dingetje om die miertjes uit het visdoosje te krijgen. Ik wilde ze liever niet in de camper hebben. Na dit gedoe met Wilma een ronde gelopen,  hengeltje mee want je weet het maar nooit. Was onderweg nog een stuwdam waar meer mensen aan het vissen waren. Althans een beweging als vissen zonder dat er wat werd gevangen. Er was zelfs een vistrap om de forellen bij de stuwdam naar boven te laten zwemmen. Het informatiebord hierbij deed je het water in de mond lopen mooie grote regenboogforellen en ook van die zalmforellen stonden op het bord. Vervolgens een blik in het water, zag er helemaal niet zo fris uit. Er dreven van die plakkaten in die vroeger in de veen ook op de sloot dreven. Nog even een poging gewaagd, maar er gebeurde niets. Rondje om het meer gewandeld en weer terug naar de camping. Een campinggast had een bord in zijn tuintje staan met de tekst: "beer is in the fridge, fish is in the Lake". Die moest er dus meer van weten. Hij wist te vertellen dat hij nog nooit iemand hier een vis had zien vangen. Kijk, dat scheelt dan weer voor mijn ego.

1. Aad en Piet:
    3 juni 2019
    Beste Gerrit steek dat doosje niet in je zak wand dat kan pijnlijk wezen als het rode steek mieren zijn
  2. Ted:
    3 juni 2019
    Gerrit, volgens is een VIs cursus voor je verjaardag wel een idee. Tip voor de kinderen, let op vaderdag misschien ergens een cursus voor gerrit in de buurt
  3. Gerrit:
    4 juni 2019
    Weer geen vis. Nou ja... voor de verhalen is het goed dat je een hengel meegenomen hebt. Volgende keer je hengel pakken en vragen of je de mannen of vrouwen op de foto mag. Wordt daar echt wel op prijs gesteld.
  4. Cees & Annelies:
    6 juni 2019
    Geen vis maar wel mooi weer zo te zien 😀