Waterloo

1 juni 2019 - St Jacobs, Canada

Rustig aan begonnen en boodschapjes gedaan. Het was vandaag wel een wereldreis. Eerst in London naar de Walmarkt en nog bij de LBCO langs om de wijnkelder aan te vullen. Ook een stukje gereedschap aangeschaft om de forellen een beetje fatsoenlijk te grillen. London via de noordkant weer snel verlaten en de snelwegen vermijdend in noordoostelijke richting getrokken. Je komt half Europa en Australië aan namen tegen. Oxford, Cambridge,Mannheim, New Hamburg, Adelaide en ga zo maar door. Mooi landbouw gebied grote boerderijen en soms een vervallen spulletje ertussen. Glooiend landschap hier en daar een herdenkingsbord waar men elkaar vroeger wat pijn heeft gedaan maar verder geen extremen. De nationale hobby lijkt hier het maaien van het gazon en een eind wegberm voor de woning te zijn. Het ligt er allemaal strak bij. In Waterloo op het Green Acre park terecht gekomen, kwam qua afstand mooi uit. Een grote camping waar we in een RV straatje zijn geparkeerd. De forellen op tijd weer uit de vriezer gehaald kunnen ze mooi ontdooien. Nog een wandeling gemaakt. Het park ligt tegen een bos en wat meertjes. Ik kwam nog een slangetje van een cm of 40 tegen. Deze schoot weg tussen het gras. Rond zes uur de barbecue aangestoken en de forellen in het flexibele niet plakkende vis mandje gedaan. (Flexibel non-stick fish basket. Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat) Ze pasten er met zijn tweetjes net in. Bleek toen ze op de barbecue lagen dat de ene wit bleef en de ander rose was/werd. Had ik zo maar een zalmforel gevangen. Schijnt een van de moeilijkst te vangen vissoorten te zijn.Ze smaakten prima.
Ad. Gerrit. Voor de censuur hebben we jou altijd nog als achtervanger;
Ad. Oma Het is hier elke dag mooi weer ook al verschilt het soort wel eens;

1. Gerda:
    1 juni 2019
    Jij had geluk met je vis.