Six Mile lake

3 juni 2019 - Six Mile Lake, Canada

Afgelopen nacht regende het maar vanmorgen was het weer droog. Nog even aan de waterkant gestaan. Het water stroomde langs en ik zag nog een kalkoen die de camping op probeerde te komen. Na het ontbijt vertrokken naar Penetanguishene, (kortweg Penetang, spreek uit Pienteng). Mooie haven met diep blauw water en ook een fort. Ook liggen er gewoonlijk twee historische zeilschepen. Vanmorgen lag er een, en die was niet echt groot te noemen. Zagen een watervliegtuigje opstijgen. Maakte wel een hoop kabaal. Na een korte wandeling Penetanguishene weer verlaten en richting het oosten. Langs de kust van de Georgian Bay veel water en veel eilandjes en veel bomen. Op wikicamps nog een plekje gevonden waar we zo zouden mogen staan. Dit plekje viel wat tegen, (je zou er nog niet dood gevonden willen worden) waarna we in het Provincial park Six Mile Lake dat een paar kilometer verderop ligt zijn beland. Daar staan we nu aan het meer op een mooie plaats. Visarenden zie je hier niet. Ik weet wel waarom. Mij weer op mijn andere hobby gestort. Rechts van ons plekje hebben wij een Common Crackle als buurman. Deze hebben een kunstig nest in de boom gebouwd en zijn druk bezig met broeden en het verjagen van eekhoorns. aan de andere zijde een plekje verderop staat een WC gebouwtje waar twee zonnepaneeltjes op een paal de stroom verzorgen. Onder allebei deze panelen zit ook een nest van een Common Crackle , deze hadden de eitjes al uit en waren druk aan het voeren.  Vanmiddag in de zon de David Milne, de Marsh en The Living Edge trail gelopen. Mooie wandeling door het bos over rotsen, smalle paadjes tussen allerlei verschillende vennetjes door. Hierbij wel matig opgevreten door de muggen. Eind van de middag de barbecue aangestoken en een paar worstjes goudbruin geroosterd. Tegen beter weten in nog even een hengeltje uitgegooid (0-0).