Jordan Valley

26 mei 2019 - Lincoln, Canada

Beetje last van een jetlag van 6 uur. Het ontbijt was een dingetje. Op zondag gaat de ontbijttafel om 11:00 open, beetje lastig wanneer je om 10:00u wordt opgehaald. Gelukkig zat er nog een Starbucks in het hotel. Met een muffin en een chocoladebroodje is de verbranding voorlopig weer gegarandeerd. Stipt om 10:00 u stond het busje van Canadream voor de deur. Na een rit van een half uur waren we er. Een vriendelijk meisje probeerde mij vervolgens in opdracht van haar baas figuurlijk uit te kleden. Ze hadden overal wat op gevonden om de rekening nog wat te verhogen. De camper moest schoon worden ingeleverd, je kon ook gebruik maken van het platinum programma van $175,= waarna zij zelf er een sopje over zouden doen. Voor die prijs laat ik wel een emmertje vollopen. Het gebruik van de generator, was verheven tot een verdienmodel pur sang. Bij gebruik werd gelijk $ 100,== in rekening gebracht. Ook al was het maar 5 minuten. Je begrijpt die knop is verzegeld. Vervolgens probeerde ze me nog een extra verzekering aan te smeren en omdat ik er toch was, nog een zakje tabletten voor de vuilwatertanks waar je je blauwer voor mocht betalen dan de tabletten waren. Dit hele pakket ook vriendelijk afgeslagen. De benzinetank welke normaliter vol mag zitten werd nu met een kwart afgeleverd. Zo mag je hem dan ook weer inleveren. Dat is altijd weer een uitdaging. Alle krasjes, pitjes en putjes in de carrosserie zijn minutieus vastgelegd. Ook in de voorruit werden nog een stuk of vijf steenslag putjes gevonden. Hierna kregen we de bus mee en gingen we de eerste etappe in richting de Walmarkt. Was weer even wennen met die meters op de weg. Een mevrouw vermoedde waarschijnlijk dat ik als man moeite had met het inschatten van de juiste lengte. Ze was kennelijk dichterbij dan dat ik haar verwacht had. Middels een signaal op de claxon en een non-verbaal gebaar middels een van haar vingers begreep ik dat zij wat meer ruimte van mij verwachtte. Bij de Walmarkt inkopen gedaan en gelijk een mooie barbecue aangeschaft.  Een lekker stoer model. Vervolgens nog naar een winkeltje voor een flesje wijn en een biertje. Hierna getankt maximum bedrag was $150,= had wel de hoop dat hij hiermee vol zou geraken. De ruim 123 liter die je hier voor krijgt ging er moeiteloos in en het wijzertje geeft nu 3/4 aan. Weer verder naar het zuiden over de snelweg. Het is verrekte druk daar rond Toronto. Ik kan inmiddels al geen snelweg meer zien. Tegen vijven kwamen we op de eerste camping aan. De Jordan Valley campground in Lincoln. Vlak voor de camping kwamen we nog over een spoorlijn heen met een gangetje van 50 km/u. Was gelijk de ultieme test voor het serviesgoed, wij vreesden het ergste maar alles is nog heel. Het heeft hier ook flink geregend de laatste dagen, de rivier staat flink hoog. Volgens de campingeigenaar stroomt het water nu te snel om te kunnen vissen.  Maar misschien zou het water morgen weer wat zijn gezakt. Nog een rondje langs de camping gewandeld. Een Northern Cardinal met in een struik zijn nestje op de foto gezet. Beestje wilde alleen niet stil zitten. Eind van de middag nog buiten gezeten en onder het genot van de zondagmiddagborrel zagen we verschillende kalkoengieren overvliegen. Zo was het toch weer een topdag!

1. Francis:
    27 mei 2019
    Wat een mooi begin van jullie vakantie
    Ik ben benieuwd wat jullie allemaal weer gaan zien en meemaken
    Hartelijke groetjes van ons
  2. Joke:
    27 mei 2019
    Ook ik ga je verhalen weer volgen. Heel veel plezier en ik hoop dat je er minimaal 1 aan de haak slaat. Groeten van Joke
  3. Riet:
    27 mei 2019
    Zo Robin is net geweest ik kan nu jullie verhalen volgen heel veel plezier en ik hoop dat het weer beter word groetjes en kushandjes ma
  4. Gerrit:
    28 mei 2019
    Ongelooflijk....een hotel waar je pas vanaf 11 uur kunt ontbijten. Dat moet de ANWB geweten hebben gelet op de scherpe aanbieding. Mij is nog niet duidelijk geworden welk type camper jullie hebben verworven.