Niagara Falls

27 mei 2019 - Niagara Falls, Canada

De dag gestart met een wandelingetje bij het krieken van de dag. Langs de rivier zag ik de ene vissenstaart na de andere boven water uitkomen. Het was echt druk in die sloot. Maar snel de hengel opgehaald en hier een soort van rubber kunstwormpje met een eentandig haakje aan gedaan. Voor de kenners, wit van kleur. Het stroomde nog flink maar had toch een paar keer beet. Ze vielen er alleen weer vanaf. Tot mij  toch wel stomme verbazing kwamen een man en een vrouw met twee grote witte emmers en een flink schepnet aan de andere kant van de rivier staan. Die vrouw steekt het schepnet in het water en vist de ene flinke vis na de andere eruit. Werden zonder water in de emmer gedaan, want dan kunnen er misschien wel meer in. Het geklap van die vissen in die emmer was zo hard dat om een gegeven moment de emmer omviel en de vissen weer terug in de rivier vielen. Stonden we weer gelijk. Maar dat was maar voor even ze schepten het volgende emmertje ook weer vol en vertrokken weer. Mij was het wel duidelijk ik deed hier iets verkeerd. Zonder vis weer terug voor het ontbijt. Buiten in de stralende zon ontbeten. Ons boeltje gepakt en naar de Niagara Falls, dacht bij de hand te zijn om niet gelijk naar de snelweg te rijden maar eerst een stukje binnendoor en daarna de snelweg op te gaan. Was de oprit waar ik naartoe werd geleid net afgesloten. Hierop nog wat rondjes gemaakt waarna we toch bij Niagara Falls aankwamen. Parkeren was daar een dingetje. Plek zat maar overal borden dat ze je weg zouden slepen wanneer je daar ging staan. Vlak bij de waterval een parkeerterrein gevonden met een bord waar in grote letters " parkeren $ 5" , op stond. Het terrein opgereden bus neergezet en betalen. Toen was het toch een beetje anders. De prijs was per uur, en voor een RV was de prijs geen $5 maar $15 per uur. Maar ze waren de beroerdste niet want drie uur kon voor $ 35 en de hele dag voor $40. Daar kunnen ze in Amsterdam nog wat van leren. Na wat onderhandelen nog een beetje van de prijs afgekregen. (Op dat punt kunnen zij nog wat in Amsterdam leren)  De watervallen waren mooi. We hebben de hornblowertour gedaan waarbij je tot vlak onder de watervallen vaart. Daar regent het flink. Maar dankzij de mooi afkledende rode poncho's bleven we grotendeels droog. De plaats in geweest, gokpaleizen en ander vermaak, niet echt aan ons besteed. Weer ingestapt en noordwaarts gereden langs de Niagara. Mooie huizen grote tuinen wijngaarden en Fort George. Bij dit fort een bezoek gebracht en ons verdiept in het vroegere soldatenleven. Het afschieten van een musket werd gedemonstreerd. Toen we bijna weer op de camping waren begon de rechter buitenspiegel kuren te vertonen. Hij zat helemaal los en draaide alle kanten op en bleef niet vast in een stand staan zodat ik niet kon zien wat er achter mij gebeurde. Best wel lastig. Bij  de camping met de verhuurder gebeld, die dacht mij maar naar een garage te sturen. Maar rijden zonder die buitenspiegel kan helemaal niet. Met de campingeigenaar de spiegel nog eens bekeken, leek eerst een schroef uit te zijn. Er zat ook al wat ducktape op?? Bleek er een inbusboutje in te zitten dat los zat. De man van de camping had een passend sleuteltje en alles zit weer vast. De barbecue, een 32 delig bouwpakket, in elkaar gezet. Kooltjes erin een een stukje Angusbeef weldone gekregen. Om zeven uur zouden Cees en Annelies de Groot ons ophalen. Ik was naar de ingang gelopen en daar kwam net een politieauto aan met een diender erin. Hij dacht dat ik de campingeigenaar was. Helaas, hem naar het kantoor verwezen. Nog wel een praatje gemaakt dat ik een oud collega stond op te wachten. Was wel een gezellige vent. Cees en Annelies zijn 17 jaar geleden geëmigreerd naar Canada en wonen in Beamsville. Een rondje door de streek gemaakt en bij gekletst. Bij het afslaan nog een ongeduldige motorrijder achterop de auto gehad, deze kwam er gelukkig zonder kleerscheuren vanaf. De auto en motor daartegen mogen wel bij de uitdeuker langs. Na dit intermezzo, zijn we bij Cees en Annelies thuis ontvangen. Was een gezellige avond. Ze wonen er heel leuk en hebben flink de ruimte.  Cees heeft ons aan het eind van de avond weer  op de camping afgeleverd.

1. Ted en Hanneke:
    28 mei 2019
    Jullie hebben al veel mee gemaakt in die paar dagen,zeg.
    Leuk ook.om je oud-collega te ontmoeten.
  2. Gerrit:
    Schepnet kopen dus.
  3. Kees:
    Leuk die rode kardinaal.
  4. Riet:
    28 mei 2019
    Gelukkig is het weer beter geworden en jullie hebben al veel gedaan dat word wel een keer vis eten .groetjes 💋
  5. Nadine:
    28 mei 2019
    Waaaaar zijn de ponchofoto's?
  6. Gerda:
    29 mei 2019
    Weer leuk om jullie reis verhalen te lezen.Veel plezier en groetjes van ons.
  7. Cees & Annelies:
    30 mei 2019
    Was inderdaad gezellig! Bedankt voor jullie bezoek. Deukje is alweer verwijderd hoor! 😉