Long point

28 mei 2019 - Long Point, Canada

Het heeft de afgelopen nacht flink geregend. Goed visweer, dus met goede moed naar de rivier. Dit keer een stuk kunstaas eraan gehangen, een kleurrijk visje waar je bijna zelf trek in zou krijgen. Deze een tijdje door het water getrokken, maar geen beet gehad. Dan maar de ouderwetse blinker, daar lukte het in mijn jeugd ook aardig mee. Nu niet dus, wel de halve rivierbodem aan groen naar boven getakeld maar geen vis. Nog een keertje muurvast gezeten, het lijntje is best sterk en kwam toch weer los. Een vette regenworm maakte de vergissing voor mij langs over het natte gras te kruipen. Deze vrijwilliger gelijk ingezet. Dobber gemonteerd, worm aan de haak en ik zag de forellen al op de barbecue. Helaas, weer geen beet. Inmiddels was het tijd voor het ontbijt, volgende keer beter. Vandaag ca 105 km gereden naar Long Point aan het Lake Erie. Volgens de folder met de grootste populatie aan waterwild in het noord-oosten van Amerika. Een must see dus. Bij het bezoekerscentrum bleek dat het Long Point park gesloten was het was een beetje te nat. Op de weg stond ook wat water, maar dat was nog geen probleem. Een plekje op de net geploegde Old park camping net buiten het park ingenomen. Het Lake Erie ligt op een meter of dertig achter ons. Beetje ongelijk en veel zand. Gelukkig heeft het geregend dus het stuift niet. Een stukje langs het strand van Lake Erie gewandeld. Golfslag alsof je langs de Noordzee loopt. Langs het strand veel mooi glad gespoelde boomstammen. Ook naar de andere kant van het schiereiland gelopen. Daar zijn grote rietvelden en moeras en heel veel vogels. Hier worden  zangvogels geringd. Een stukje bos stond vol met mistnetten. Ook een vangkooi om kleine zaadeters te vangen. Qua waterwild viel het wat tegen, ik heb een woerd gehoord, nog geeneens gezien. Ze zijn vast allemaal druk met nestelen. Er hangen hier enorm veel nestkasten. Palen met groepen nestkasten, een soort spreeuwenpotten erin. En ze zijn ook nog redelijk bezet.  Boomzwaluwen zijn blij met die kastjes. Die boomzwaluwen zijn vrij mak willen graag op de foto.

1. Linda:
    30 mei 2019
    Wij zaten een paar jaar geleden aan de overkant in Sodus point
  2. Gerrit:
    31 mei 2019
    Een trieste dag dus....geen vis....waterwild viel tegen. Topper van de dag: de regenworm.