Port stanley

29 mei 2019 - Port Stanley, Canada

Werden om 08:30 wakker, de jetlag lijkt voorbij. Het begon ook al een beetje te regenen. Wilma besloot om naar het douchegebouw te gaan, kon ze haar haartjes wassen en gelijk föhnen want er zaten wel 4 stopcontacten. Ik had net een blik over Lake Erie geworpen en geconstateerd dat het water een stuk lager stond dan gisteren, toen ik door Wilma werd geroepen. De föhn deed het niet. Tja, dat is dan wel een dingetje. Ik stelde voor dat ze mijn petje mocht lenen, maar dat was geen goed voorstel. In het douche gebouw de stopcontacten is nagelopen. De föhn deed het bij geen van allen. Hem toen ook maar eens bij een paal bij een van de campingplaatsen geprobeerd. Daar deed de föhn het wel.  Toen de camper een paar plaatsen verplaatst en even wat stroom geleend. Wilma haar haartjes zitten weer.
Ontbeten en in een licht buitje Long Point weer verlaten. Ook hier hebben ze last van paddentrek. Het zijn hier dan wel schildpadden die zich als kleine verkeersdrempeltjes over de weg verplaatsen. Hoop verkeersborden die je voor turtles waarschuwen maar geen schildpad gezien. Langs de kust naar het westen gereden. Landbouw gebied, hier en daar en ruïne, mooie in bloei staande bomen, twee kraanvogels en veel Canadese ganzen. Bij Port Burwell stond een onderzeeër op de kant. Ik vrees dat deze afgeschreven is. Nabij Port Burwell, Port Bruce en Port Stanley werd het wat heuvelachtiger. In Port Stanley ons naast de haven op een groot leeg parkeerterrein geparkeerd. Het plaatsje ingewandeld, staan mooie gebouwen, een brug en wat oude treinen. Bij de Dutch bakker nog wat voor bij de koffie gehaald. Mij later in de middag langs de haven bezig gehouden met de visserij. Hierbij heeft, behoudens mijn ego, deze middag geen enkel wezen pijn geleden. Op het parkeerterrein kwamen de hele middag en avond auto's en fietsen aan die rijden een rondje en gaan weer. Geen idee we ze hier zoeken. Het wordt nu inmiddels al wat donker en de verkeersstroom houdt op. Wij staan hier nu alleen, lekker rustig.

1. Ted en Hanneke:
    30 mei 2019
    Als je haar maar goed zit,Wil.
  2. Riet:
    30 mei 2019
    Het is te hopen dat het weer wat beter word en gelukkig is je haar gelukt ben weer bij met de verhalen groetjes van ma 💋💋
  3. Joke:
    30 mei 2019
    Idee om als je weer thuis bent je in te schrijven voor een vis-cursus En dan nog een keer terug???
  4. Francis:
    30 mei 2019
    Volgende keer toch maar met een schepnet vissen?
    Het klinkt allemaal weer als een leuk avontuur
    Hartelijke groetjes van ons
  5. Rob:
    31 mei 2019
    Inschrijven voor de korte LOI opfrissingscursus 'Beet'? Dan doe ik mee :-)
  6. Gerrit:
    31 mei 2019
    Een gerucht verspreid zich snel, ook in Canada dus. De stroom auto’s en fietsers kwamen maar voor 1 ding: een blik werpen op “de visser die niets vangt”. Vrij uniek in die visrijke omgeving. Cursus is een goed idee van Rob. Abonnement op blad “Beet” lijkt ook wel wat. Succes.