Pog Lake Algonquin

8 juni 2019 - Pog Lake Campground, Canada

Vroeg uit de veren om bij de rotsen te gaan vissen. Wandeling over het talud van de oude spoorlijn van een drie kwartier. Hierbij een paar kunstwerken van takken en modder tegengekomen . Deze zijn door bevers gebouwd om het waterpeil bij hun burcht op niveau te houden. Het vissen vanmorgen wilde weer niet erg lukken. Heb twee stukken hout en een tak gevangen. Weer teruggelopen en na het ontbijt, wederom in gezelschap van iets teveel muggen en black flies, vertrokken. Black flies zijn kleine ettertjes die niet steken maar bijten. Eerst weer een paar kilometer naar het visitorcentrum gereden voor wat WiFi. Wilma heeft nog even met Michele en Nadine op Whats-app gebabbeld. De Moose nog even gemeld, dit soort waarnemingen worden op een bord bij binnenkomst bijgehouden. Het museum rondgelopen. Was nog een oude film waar het treinstation van Rock Point nog in voorkwam. Het was toen een kaalgeslagen boel. Het bos heeft zich weer aardig hersteld. Alleen de eeuwen oude woudreuzen die zijn er niet meer. Nog een rondje gelopen naar een lookout. Met 2,1 km een kleine ronde. Mooi uitzicht en flinke rotsen uit een ijstijd van 11000 jaar geleden. Op Pog Lake campground een plekje nabij het water gevraagd om te vissen. De mevrouw achter de balie wist mij gelijk op waarde te schatten en vroeg of ik mee wilde werken aan een visserijonderzoek. Ik kreeg formulieren, een potlood en een meetlint van 1,50meter mee om de vangsten te registreren. Het plekje dat ze voor ons had bedacht was het echter niet, liep veel te schuin af, dan worden we 's ochtends op een hoopje wakker. En wat erger is de koelkast stopt ermee wanneer je te scheef staat. Dus weer terug, kregen nu een plek met elektriciteit, is wel gelijk 6 dollar meer. Kreeg warempel wel een verlengsnoer mee waar ze wel $ 125,= borg voor wilde hebben. Mijn creditcard had het er weer druk mee. Staan nu op een grote rechte plek. Ik mij gelijk op de visserij gestort, want adel verplicht. Bij een stuwdam waar in 100 meter vandaan moest blijven weer een poging gedaan. Vond een plekje op ongeveer 100 meter van de dam, tussen de struiken en bomen, waar ik net aan in kon gooien.  Ze vissen hier met een soort rubber flubbertjes met een eentandige haak. Ik had ook twee van die flubbertjes in mijn kistje en heb eerst de witte geprobeerd. Die bleef gelijk onder water ergens aan haken en was verloren. Nu had ik nog een gele over. Een rood wit drijvertje op zo'n 50 cm erboven gedaan stukje lood ertussen en weer ingooien en langzaam binnenhalen. En na een paar keer. Haalde ik een Rock Bass van 22 cm naar boven. Het meetlint was dus lang genoeg. Ik werd wel weer extreem aangevallen door de muggen en black flies. Die krengen gaan het liefst achter je bril zitten want daar sla je niet zo hard. Hierna nog een zelfde soort vis van 18,2 cm die heb ik weer terug gezet. Vervolgens ook deze flubber verspeeld.
Was het gesteek en gebijt inmiddels weer een beetje zat en had ook geen flubbertjes of wormen meer. Dus met mijn visje huiswaarts. Bij de camper de barbecue opgestookt, hetgeen gelijk weer iets in het aantal muggen scheelde. Vis van zijn schubjes en ingewanden ontdaan, beetje zout en peper en in de fish basket boven het houtskoolvuurtje gegaard. Was een lekker visje zo bij de vijf-uurs borrel.
Papieren van het visserijonderzoek bijgewerkt, weet wel hoe groot hij was maar of het een Rock Bass, een Large- of Smallmouth Bass betrof was een beetje gokken. Na het eten kwam ik een teek op mijn buik tegen. Zaten er ook nog een paar onderaan mijn rug. Kennelijk is het steken en bijten nog niet genoeg, nu ook nog beesten die zich ingraven. Morgen gaan we weer wat zuidelijker, schijnt het met de steek/bijt/ingraaf beesten ook wat minder te worden.

1. Joke:
    8 juni 2019
    Je bent wel een lekker ding hoor. Die beestjes hebben er verstand van 😂😂
  2. Francis:
    9 juni 2019
    Jeetje wat stekerij daar dat is niet fijn wel een prachtige omgeving en natuur
    Ik hoop dat het nog beter gaat worden met de visserij
    En Wilma hoe ervaar jij dit? 😁
    Hartelijke groetjes van Peter en Francis
  3. Aad en Piet:
    9 juni 2019
    Geef mijn maar Holland, van middag even aan het fietsen geweest maar geen mug te bekennen Hartelijke Groeten van Piet en Aad