Strathroy

30 mei 2019 - Strathroy, Canada

Na een hele stille nacht vanmorgen om 06:30 gewekt door een boot die de haven uitvoer.  ook de gakkende Canadese ganzen zorgden ervoor dat het tijd werd om op te staan. Rondje gelopen naast wat jonge plevieren geen bijzondere waarnemingen. Het boeltje weer gepakt en naar het westen gereden voor een bezoek aan Uncle Tom's cabin. Dit is een klein museum met het huis van oom Tom, de kerk, een stoommachine met cirkelzaag en nog een huis. Indrukwekkende expositie, met vriendelijke mensen die alle moeite deden om het verhaal goed over te doen komen. Een ronde door het museum, een film en buiten de gebouwen tot aan de begraafplaats oom Tom bekeken. Ons werd uitgelegd dat het leven zoals beschreven in het boek niet geheel juist was. Het echte verhaal stond in een dunner boekje. Dat wilden wij natuurlijk weten dus het boek en het echte verhaal beiden aangeschaft. Zoals meestal  was de waarheid wat duurder. Bij het vertrek nog de claxon uitgeprobeerd, enerzijds om een achteruitrijdende auto weg te houden bij mijn beplating en naar later bleek om de zwaaiende mensen van het museum gedag te zeggen. Het volgende museum was het oil museum, daar loopt een weg doorheen en hebben we al rijdend bekeken. Houten en metalen boortorens en een paar nestjes met oliepompen die in dit geval nee knikten. Eind van de middag op de volgende camping aangekomen. Trout haven park met zorg uitgezocht. Hier kon ik de door Joke aanbevolen visles volgen. Voor een vriendelijk prijsje de camper geparkeerd. Het vissen op de forellen was gratis, ze hadden wel als voorwaarde dat je ze niet terug mocht gooien en (daar komt Kniertje) de vangst werd gewogen en afgerekend. Ik eerst met een spinnertje wat geprobeerd, er zat zoveel alg in het water dat ik meer met slootschonen bezig was dan met vissen. Ben maar weer even teruggelopen naar het kantoor om mij wat te beklagen over die meuk. Zou met wormen kunnen vissen opperde hij. Voor vijf dollar had hij wel een bakje. Kennelijk heb ik hem zo schaapachtig aangekeken dat hij even later met een handje mais en wat marshmallows terugkwam. Die kosten niets en dit krijgen die forellen dagelijks te eten. Kijk, dat werkt, ik stond aan de kant met in handje voer toen het in het water al wat onrustiger begon te worden. Een maiskorreltje aan de haak, ik gooi in en zie mijn dobber er gelijk van tussen gaan. Dat was de eerste, nee toch niet, viel er vanaf. Nog een maiskorreltje en nog geen vijf seconden later had ik er weer een. Die was de pineut en werd binnen gehaald. Dit nog een keer herhaald waarna ik na een totale vistijd van ca 3 minuten twee forellen waarvan een hele dikke op de kant had. Dat gaat bijna nog sneller dan bij de visboer. Beestjes mee naar binnen genomen. Daar werden ze eerst zorgvuldig verdoofd met een knuppeltje, daarna gewogen, waarna ik ze zelf mocht ontdoen van hun ingewanden. Hierna kreeg ik ze, $12,30 later mee in een zak met ijs. Kunnen morgen op de barbecue, want voor vandaag hadden we al een kippetje. Eind van de dag nog een rondje gedaan. Zat ook nog een blauwe reiger te vissen maar die had de truc met de maiskorreltjes nog niet door. Tot slot nog een muskusrat zien zwemmen. Nu  bij het vrolijke getoeter van een trein in de verte sluiten we de dag weer af. Wordt er op de deur van de camper geklopt. Staat een flink aangeschoten Canadees voor de deur die een biertje komt drinken. Achterop de camper heeft Canadream in al zijn wijsheid de tekst "Be my guest" met een telefoonnummer geschreven. Deze jongen nam dit nog al letterlijk en kwam dus op visite. Nu was hij dermate in de olie dat ik hem toch maar buiten heb gelaten, achter de camper nog een praatje over koetjes en kalfjes. Wilde natuurlijk weten wat zo'n camper kost. Ik heb geen idee het zit in een totaal pakket. Hierop trok hij nog een biertje open, stapte weer op zijn fiets en verdween in de nacht.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Gerrit:
    31 mei 2019
    Vissen in een forellenkwekerij is altijd leuk 😉.

Vrijblijvende (gratis) tip: als je elke dag een nieuw routepunt in vult voor je begint komen de foto’s ook bij het verslag van die dag te staan.
  2. Joke:
    31 mei 2019
    Geweldig Gerrit. Op weg naar de volgende stap. Vissen in het wild ( grrratissss). Succes.